Register
Infographic Template Galleries
Health Infographics
Business Infographics
Finance Infographics
Food Infographics
Education Infographics
Created with Fabric.js 1.4.5
B
r
a
n
c
h
e
s
o
f
l
i
n
g
u
i
s
t
i
c
s
فروع
علم
اللغة
T
h
e
s
t
u
d
y
o
f
l
a
n
g
u
a
g
e
دراسه
اللغة
علم
اللغه
الاجتماعي
L
a
n
g
u
a
g
e
v
a
r
i
e
t
i
e
s
d
i
f
f
e
r
b
e
t
w
e
e
n
d
i
f
f
e
r
e
n
t
s
o
c
i
a
l
g
r
o
u
p
s
s
u
c
h
a
s
r
e
l
i
g
i
o
n
,
a
g
e
,
g
e
n
d
e
r
,
o
r
l
e
v
e
l
o
f
e
d
u
c
a
t
i
o
n
.
أختلاف
اللغات
يظهر
الإختلاف
بين
مختلف
الفئات
الإجتماعية
.
مثل
:
الدين
,
العمر
,
الجنس
أو
مستوى
التعليم
*
I
t
c
a
n
s
h
o
w
t
h
e
l
e
v
e
l
o
r
c
l
a
s
s
o
f
a
p
e
r
s
o
n
.
تظهر
مستوى
أو
طبقة
الشخص
.
*
I
t
c
a
n
s
h
o
w
i
f
y
o
u
a
r
e
c
l
o
s
e
w
i
t
h
a
p
e
r
s
o
n
o
r
n
o
t
.
تظهر
مقدار
القرابة
بين
الأشخاص
.
S
t
u
d
y
t
h
e
e
f
f
e
c
t
o
f
o
n
e
s
o
c
i
e
t
y
o
n
t
h
e
l
a
n
g
u
a
g
e
.
I
n
o
t
h
e
r
w
o
r
d
s
,
t
h
e
w
a
y
l
a
n
g
u
a
g
e
i
s
u
s
e
d
,
a
n
d
t
h
e
e
f
f
e
c
t
s
o
f
t
h
e
s
o
c
i
e
t
y
o
n
l
a
n
g
u
a
g
e
.
C
o
d
e
_
s
w
i
t
c
h
i
n
g
I
t
h
a
p
p
e
n
s
w
h
e
n
a
s
p
e
a
k
e
r
a
l
t
e
r
n
a
t
e
s
b
e
t
w
e
e
n
t
w
o
l
a
n
g
u
g
e
o
r
m
o
r
e
i
n
o
n
e
c
o
n
v
e
r
s
a
t
i
o
n
.
يحدث
عندما
المتحدث
يتناوب
بين
لغتين
أو
اكثر
في
محادثة
واحدة
.
U
s
u
a
l
l
y
u
s
e
d
b
e
t
w
e
e
n
m
u
l
t
i
l
i
n
g
u
a
l
s
p
e
a
k
e
r
s
w
h
i
l
e
c
o
n
v
e
r
s
i
n
g
w
i
t
h
e
a
c
h
o
t
h
e
r
.
عادةً
يستخدم
بين
المتحدثين
بأكثر
من
لغة
في
حين
التحدث
مع
بعضهم
البعض
.
C
o
d
e
_
m
i
x
i
n
g
R
e
f
e
r
s
t
o
t
h
e
m
i
x
i
n
g
o
f
t
w
o
l
a
n
g
u
a
g
e
s
o
r
m
o
r
e
C
o
d
e
-
m
i
x
i
n
g
i
s
s
i
m
i
l
a
r
t
o
t
h
e
u
s
e
o
f
l
i
n
g
u
a
f
r
a
n
c
a
b
u
t
d
i
f
f
e
r
i
n
t
h
a
t
l
i
n
g
u
a
f
r
a
n
c
a
c
r
e
a
t
e
d
a
c
r
o
s
s
g
r
o
u
p
s
t
h
a
t
d
o
n
o
t
s
h
a
r
e
a
c
o
m
m
o
n
l
a
n
g
u
a
g
e
B
u
t
c
o
d
e
-
m
i
x
i
n
g
m
a
y
o
c
c
u
r
w
i
t
h
i
n
a
m
u
l
t
i
l
i
n
g
u
a
l
s
e
t
t
i
n
g
w
h
e
r
e
s
p
e
a
k
e
r
s
s
h
a
r
e
m
o
r
e
t
h
a
n
o
n
e
l
a
n
g
u
a
g
e
إنه
مشابه
في
استخدامه
لاستخدام
اللغة
المشتركة
,
ولكن
يختلف
في
أن
اللغة
المشتركة
تنشأ
بين
الناس
اللذين
لا
يشتركون
بلغة
واحدة
بينما
خلط
اللغة
يحدث
بين
متحدثين
العديد
من
اللغات
حيث
يتشارك
المتحدثين
أكثر
من
لغة
واحدة
.
P
s
y
c
h
o
l
i
n
g
u
i
s
t
i
c
s
L
a
n
g
u
a
g
e
اللغة
M
i
n
d
العقل
P
s
y
c
h
o
l
i
n
g
u
i
s
t
i
c
s
i
s
t
h
e
s
t
u
d
y
o
f
t
h
e
p
s
y
c
h
o
l
o
g
i
c
a
l
f
a
c
t
o
r
s
t
h
a
t
e
n
a
b
l
e
h
u
m
a
n
s
t
o
a
c
q
u
i
r
e
,
u
s
e
a
n
d
p
r
o
d
u
c
e
l
a
n
g
u
a
g
e
.
.
علم
اللغة
النفسي
يدرس
العوامل
النفسية
التي
تمكن
البشر
من
اكتساب
اللغة
وإنتاجها
واستخدامها
Q
u
e
s
t
i
o
n
a
n
d
n
e
g
a
t
i
v
e
T
w
o
-
w
o
r
l
d
u
t
t
e
r
a
n
c
e
O
n
e
-
w
o
r
d
u
t
t
e
r
a
n
c
e
B
a
b
b
l
i
n
g
I
N
F
O
معلومة
S
o
m
e
r
e
s
e
a
r
c
h
s
u
g
g
e
s
t
s
t
h
a
t
d
e
l
a
y
s
i
n
c
a
n
o
n
i
c
a
l
b
a
b
b
l
i
n
g
(
n
o
t
u
s
i
n
g
c
a
n
o
n
i
c
a
l
b
a
b
b
l
i
n
g
b
y
a
b
o
u
t
1
0
m
o
n
t
h
s
o
f
a
g
e
)
C
a
n
s
o
m
e
t
i
m
e
s
b
e
a
p
r
e
d
i
c
t
o
r
o
f
l
a
t
e
r
d
i
s
a
b
i
l
i
t
i
e
s
s
u
c
h
a
s
s
p
e
e
c
h
a
n
d
l
a
n
g
u
a
g
e
d
e
l
a
y
s
o
r
l
e
a
r
n
i
n
g
d
i
s
a
b
i
l
i
t
i
e
s
تشير
بعض
الأبحاث
أن
التأخير
في
الهذيان
(
انعدام
الهذيان
بنحو
عمر
1
0
أشهر
)
يكون
احياناً
مؤشراً
لوجود
إعاقة
في
وقت
لاحق
مثل
تأخير
النطق
أو
صعوبات
التعلم
.
L
i
n
g
u
a
F
r
a
n
c
a
A
l
s
o
c
a
l
l
e
d
a
b
r
i
d
g
e
l
a
n
g
u
a
g
e
,
t
r
a
d
e
l
a
n
g
u
a
g
e
,
o
r
v
e
h
i
c
u
l
a
r
l
a
n
g
u
a
g
e
تسمى
ايضا
لغة
الجسر
او
لغة
التجارة
او
اللغة
المركبة
I
t
i
s
a
l
a
n
g
u
a
g
e
s
y
s
t
e
m
a
t
i
c
a
l
l
y
u
s
e
d
t
o
M
a
k
e
c
o
m
m
u
n
i
c
a
t
i
o
n
p
o
s
s
i
b
l
e
b
e
t
w
e
e
n
p
e
r
s
o
n
s
n
o
t
s
h
a
r
i
n
g
a
n
a
t
i
v
e
l
a
n
g
u
a
g
e
لجعل
التواصل
ممكنا
بين
شخصين
لايشتركان
بنفس
لغه
الام
I
n
p
a
r
t
i
c
u
l
a
r
w
h
e
n
i
t
i
s
a
t
h
i
r
d
l
a
n
g
u
a
g
e
,
d
i
s
t
i
n
c
t
f
r
o
m
b
o
t
h
n
a
t
i
v
e
l
a
n
g
u
a
g
e
s
.
على
وجه
الخصوص
عندما
تكون
لغة
ثالثة،
متميزة
عن
كل
اللغات
الأصلية
.
L
i
n
g
u
a
f
r
a
n
c
a
s
h
a
v
e
a
r
i
s
e
n
a
r
o
u
n
d
t
h
e
g
l
o
b
e
t
h
r
o
u
g
h
o
u
t
h
u
m
a
n
h
i
s
t
o
r
y
,
s
o
m
e
t
i
m
e
s
f
o
r
c
o
m
m
e
r
c
i
a
l
r
e
a
s
o
n
s
(
s
o
-
c
a
l
l
e
d
t
r
a
d
e
l
a
n
g
u
a
g
e
s
)
a
l
s
o
a
s
a
m
e
a
n
s
o
f
e
x
c
h
a
n
g
i
n
g
i
n
f
o
r
m
a
t
i
o
n
b
e
t
w
e
e
n
s
c
i
e
n
t
i
s
t
s
a
n
d
o
t
h
e
r
s
c
h
o
l
a
r
s
o
f
d
i
f
f
e
r
e
n
t
n
a
t
i
o
n
a
l
i
t
i
e
s
.
نشأت
هذه
اللغة
في
جميع
أنحاء
العالم
على
مر
التاريخ
البشري
تسمى
(
لغة
التجارة
)
حين
تستخدم
لأسباب
تجارية
تستخدم
أيضا
كوسيلة
لتبادل
المعلومات
بين
العلماء
من
مختلف
الجنسيات
L
a
n
g
u
a
g
e
l
e
a
r
n
i
n
g
b
y
c
h
i
l
d
r
e
n
s
h
o
w
s
i
n
t
w
o
t
h
e
o
r
i
e
s
تعلم
الأطفال
للغة
يظهر
في
نظريتين
M
e
n
t
a
l
i
s
m
عقلياً
B
e
h
a
v
i
o
u
r
i
s
m
سلوكياً
C
h
i
l
d
r
e
n
c
a
n
l
e
a
r
n
l
a
n
g
u
a
g
e
s
b
y
t
r
a
i
n
i
n
g
,
s
t
i
m
u
l
a
t
i
o
n
,
i
m
i
t
a
t
i
o
n
,
a
n
d
r
e
p
e
t
i
t
i
o
n
.
يمكن
للاطفال
تعلم
اللغات
.
عن
طريق
التدريب
,
التحفيز
,
التقليد
,
والتكرار
T
h
i
s
l
e
a
r
n
i
n
g
o
c
c
u
r
s
t
h
r
o
u
g
h
"
r
e
i
n
f
o
r
c
e
m
e
n
t
o
f
s
u
c
c
e
s
s
i
v
e
a
p
p
r
o
x
i
m
a
t
i
o
n
s
"
.
F
o
r
e
x
a
m
p
l
e
:
"
a
c
h
i
l
d
i
s
r
a
n
d
o
m
l
y
m
a
k
i
n
g
s
o
u
n
d
s
,
s
u
c
h
a
s
h
i
-
h
i
,
a
-
a
-
a
-
a
a
n
d
s
a
y
s
"
m
i
"
.
T
h
e
m
o
t
h
e
r
,
o
n
h
e
a
r
i
n
g
t
h
i
s
,
g
e
t
s
v
e
r
y
e
x
c
i
t
e
d
,
p
a
y
s
a
t
t
e
n
t
i
o
n
t
o
t
h
e
b
a
b
y
,
s
a
y
s
"
O
h
,
y
o
u
w
a
n
t
m
i
l
k
!
"
a
n
d
g
i
v
e
s
h
i
m
a
b
o
t
t
l
e
o
f
m
i
l
k
.
A
f
t
e
r
a
w
h
i
l
e
,
t
h
e
n
o
v
e
l
t
y
o
f
"
m
i
"
w
e
a
r
s
o
f
f
a
n
d
m
o
t
h
e
r
i
n
s
i
s
t
s
t
h
a
t
t
h
e
b
a
b
y
s
a
y
"
m
i
l
k
"
b
e
f
o
r
e
s
h
e
p
r
o
v
i
d
e
s
t
h
e
r
e
i
n
f
o
r
c
e
m
e
n
t
o
f
p
r
a
i
s
e
a
n
d
m
i
l
k
.
A
f
t
e
r
a
l
o
n
g
e
r
w
h
i
l
e
,
m
i
l
k
i
s
n
o
t
g
o
o
d
e
n
o
u
g
h
,
a
n
d
t
h
e
c
h
i
l
d
m
u
s
t
s
a
y
"
I
w
a
n
t
m
i
l
k
"
t
o
b
e
r
e
w
a
r
d
e
d
.
"
I
n
s
h
o
r
t
,
t
h
e
c
h
i
l
d
t
r
a
i
n
i
n
g
b
y
s
t
i
m
u
l
a
t
i
o
n
l
e
d
h
i
m
t
o
i
m
i
t
a
t
i
o
n
w
o
r
d
s
t
h
e
n
t
o
u
n
d
e
r
s
t
a
n
d
i
t
a
n
d
s
t
o
r
a
g
e
i
t
s
m
e
a
n
i
n
g
C
h
i
l
d
r
e
n
a
r
e
p
r
o
g
r
a
m
m
e
d
t
o
t
a
l
k
.
يحدث
هذا
التعلم
من
خلال
"
تعزيز
التقريبات
المتعاقبة
"
على
سبيل
المثال
:
"
الطفل
يصنع
اصوات
بعفوية
مثل
ها-ها
,
ا~ا~ا
,
و
"
نا
"
بسماع
ذلك
الأم
تقول
له
"
أوه
,
تريد
الحليب
!
"
وتعطية
زجاجة
من
الحليب
.
بعد
فترة
,
تتجاهله
عند
سماع
الصوت
"
ما
"
وتصر
ان
يقول
الطفل
"
حليب
"
قبل
ان
يحصل
على
الزجاجه
.
بعد
فترة
أطول
تتجاهله
عندما
يقول
"
حليب
"
حتى
يقول
"
اريد
زجاجه
من
الحليب
"
ليكاقأ
.
بإختصار
,
تدريب
الطفل
عن
طريق
التحفيز
أدى
به
لتقليد
الكلمات
وثم
فهمها
وتخزين
معناها
.
C
h
i
l
d
r
e
n
a
r
e
p
r
o
g
r
a
m
m
e
d
t
o
t
a
l
k
a
s
t
h
e
y
p
r
o
g
r
a
m
m
e
d
t
o
w
a
l
k
i
n
c
e
r
t
a
i
n
a
s
a
h
u
m
a
n
b
e
i
n
g
.
الأطفال
مبرمجون
على
التحدث
كما
هم
مبرمجون
على
السير
كبشر
B
e
h
a
i
v
o
u
r
i
s
m
M
e
n
t
a
l
i
s
m
S
i
n
c
e
c
h
i
l
d
r
e
n
a
r
e
n
o
t
b
o
r
n
s
p
e
a
k
i
n
g
,
w
h
a
t
t
h
e
y
a
r
e
b
o
r
n
w
i
t
h
i
s
s
o
m
e
t
h
i
n
g
m
e
n
t
a
l
l
y
t
o
l
e
a
r
n
a
l
a
n
g
u
a
g
e
.
I
n
o
t
h
e
r
w
o
r
d
s
,
i
t
i
s
i
n
n
a
t
e
f
o
r
h
u
m
a
n
b
e
i
n
g
s
.
بما
أن
الأطفال
لا
يلولدون
ناطقين
,
يولدون
مع
شيء
عقلي
لتعلم
اللغة
.
بعبارة
أخرى
,
انه
فطري
للإنسان
.
C
h
a
r
a
c
t
e
r
i
z
e
d
b
y
d
i
f
f
i
c
u
l
t
y
r
e
a
d
i
n
g
d
u
e
t
o
p
r
o
b
l
e
m
s
i
d
e
n
t
i
f
y
i
n
g
s
p
e
e
c
h
s
o
u
n
d
s
a
n
d
l
e
a
r
n
i
n
g
h
o
w
t
h
e
y
r
e
l
a
t
e
t
o
l
e
t
t
e
r
s
a
n
d
w
o
r
d
s
.
A
l
s
o
c
a
l
l
e
d
s
p
e
c
i
f
i
c
r
e
a
d
i
n
g
d
i
s
a
b
i
l
i
t
y
,
d
y
s
l
e
x
i
a
i
s
a
c
o
m
m
o
n
l
e
a
r
n
i
n
g
d
i
s
a
b
i
l
i
t
y
i
n
c
h
i
l
d
r
e
n
.
D
y
s
l
e
x
i
a
W
o
r
d
b
l
i
n
d
n
e
s
s
توصف
بصعوبة
في
القراءة
بسبب
مشاكل
تحديد
الأصوات
الكلام
وتعلم
كيفية
ارتباطها
الحروف
والكلمات
.
عسر
القراءة
هي
إعاقة
التعلم
الاكثرشيوعا
بين
الاطفال
D
y
s
l
e
x
i
a
o
c
c
u
r
s
i
n
c
h
i
l
d
r
e
n
w
i
t
h
n
o
r
m
a
l
v
i
s
i
o
n
a
n
d
i
n
t
e
l
l
i
g
e
n
c
e
.
S
o
m
e
t
i
m
e
s
d
y
s
l
e
x
i
a
g
o
e
s
u
n
d
i
a
g
n
o
s
e
d
f
o
r
y
e
a
r
s
a
n
d
i
s
n
'
t
r
e
c
o
g
n
i
z
e
d
u
n
t
i
l
a
d
u
l
t
h
o
o
d
.
يحدث
عسر
القراءة
عند
الأطفال
مع
الرؤية
العادية
والادراك
أحيانا
يستمر
عسر
القراءة
دون
تشخيص
لسنوات،
ولا
يتم
التعرف
عليه
حتى
سن
البلوغ
D
y
s
p
h
a
s
i
a
O
n
e
i
n
a
g
r
o
u
p
o
f
s
p
e
e
c
h
d
i
s
o
r
d
e
r
s
i
n
w
h
i
c
h
t
h
e
r
e
i
s
i
m
p
a
i
r
m
e
n
t
o
f
t
h
e
p
o
w
e
r
o
f
e
x
p
r
e
s
s
i
o
n
b
y
s
p
e
e
c
h
,
w
r
i
t
i
n
g
,
o
r
s
i
g
n
s
,
o
r
i
m
p
a
i
r
m
e
n
t
o
f
t
h
e
p
o
w
e
r
o
f
c
o
m
p
r
e
h
e
n
s
i
o
n
o
f
s
p
o
k
e
n
o
r
w
r
i
t
t
e
n
l
a
n
g
u
a
g
e
واحدة
من
مجموعة
اضطرابات
النطق
التي
يوجد
فيها
ضعف
في
قوة
التعبير
بالقول
والكتابة،
أو
علامات،
أو
ضعف
المقدره
من
فهم
اللغة
المنطوقة
أو
المكتوبة
I
t
i
s
a
d
i
s
t
u
r
b
a
n
c
e
i
n
t
h
e
f
o
r
m
u
l
a
t
i
o
n
a
n
d
c
o
m
p
r
e
h
e
n
s
i
o
n
o
f
l
a
n
g
u
a
g
e
,
i
s
d
u
e
t
o
d
a
m
a
g
e
t
o
b
r
a
i
n
t
i
s
s
u
e
a
r
e
a
s
r
e
s
p
o
n
s
i
b
l
e
f
o
r
l
a
n
g
u
a
g
e
;
a
p
h
a
s
i
a
m
a
y
o
c
c
u
r
s
u
d
d
e
n
l
y
o
r
d
e
v
e
l
o
p
o
v
e
r
t
i
m
e
,
d
e
p
e
n
d
i
n
g
o
n
t
h
e
t
y
p
e
a
n
d
l
o
c
a
t
i
o
n
o
f
b
r
a
i
n
t
i
s
s
u
e
d
a
m
a
g
e
A
p
h
a
s
i
a
هو
اضطراب
في
صياغة
وفهم
اللغة
ويرجع
ذلك
إلى
الأضرار
التي
لحقت
بالدماغ
في
مناطق
الأنسجة
المسؤولة
عن
اللغة
وقد
يحدث
فقدان
القدرة
على
الكلام
فجأة
أو
يتطور
مع
مرور
الوقت
.
وهذا
يتوقف
على
نوع
وموقع
الضرر
في
أنسجة
المخ
C
a
u
s
e
s
o
f
a
p
h
a
s
i
a
a
r
e
m
a
i
n
l
y
d
u
e
t
o
s
t
r
o
k
e
s
,
s
e
v
e
r
e
h
e
a
d
t
r
a
u
m
a
,
b
r
a
i
n
t
u
m
o
r
s
,
a
n
d
b
r
a
i
n
i
n
f
e
c
t
i
o
n
s
;
h
o
w
e
v
e
r
,
a
n
y
b
r
a
i
n
t
i
s
s
u
e
d
a
m
a
g
e
f
o
r
w
h
a
t
e
v
e
r
r
e
a
s
o
n
t
h
a
t
o
c
c
u
r
s
i
n
t
h
e
l
a
n
g
u
a
g
e
c
e
n
t
e
r
s
o
f
t
h
e
b
r
a
i
n
m
a
y
c
a
u
s
e
a
p
h
a
s
i
a
يرجع
أسباب
فقدان
القدرة
على
الكلام
أساسا
إلى
السكتات
الدماغية
،
والصدمات
النفسية
الشديدة
في
الرأس
،
وأورام
الدماغ،
والتهابات
الدماغ
.
ومع
ذلك،
فإن
أي
تلف
الأنسجة
الدماغية
لأي
سبب
من
الأسباب
التي
تحدث
في
مراكز
اللغة
في
الدماغ
قد
يسبب
فقدان
القدرة
على
الكلام
F
o
r
g
o
t
a
w
o
r
d
d
u
e
t
o
t
i
r
e
d
n
e
s
s
o
r
a
g
i
n
g
نسيان
كلمة
بسبب
التعب
أو
الشيخوخة
M
e
t
h
o
d
o
f
s
t
o
r
a
g
e
w
o
r
d
s
طرق
لحفظ
الكلمات
*
G
e
t
a
l
i
s
t
o
f
w
o
r
d
s
t
h
e
n
g
i
v
e
d
e
f
i
n
i
t
i
o
n
f
o
r
t
h
e
w
o
r
d
f
r
o
m
y
o
u
r
u
n
d
e
r
s
t
a
n
d
i
n
g
.
*
كتابة
قائمة
من
الكلمات
ثم
إعطاء
تعريف
للكلمة
من
فهمك
الخاص
.
*
C
o
n
n
e
c
t
t
h
e
w
o
r
d
w
i
t
h
a
p
i
c
t
u
r
e
i
n
y
o
u
r
m
i
n
d
.
*
توصيل
الكلمة
مع
صورة
في
عقلك
.
*
T
r
y
t
o
c
o
n
n
e
c
t
w
o
r
d
s
w
i
t
h
s
i
m
i
l
a
r
m
e
a
n
i
n
g
.
*
توصيل
الكلمات
بكلمات
مع
معنى
مماثل
.
e
.
g
.
(
S
a
d
n
e
s
s
-
S
o
r
r
o
w
-
G
r
i
e
f
)
*
T
r
y
t
o
c
o
n
n
e
c
t
w
o
r
d
s
w
i
t
h
s
i
m
i
l
a
r
s
o
u
n
d
s
.
*
توصيل
الكمات
بكلمات
مع
أصوات
مماثلة
e
.
g
.
(
C
a
r
-
F
a
r
-
S
t
a
r
)
*
كتابة
قائمة
من
الكلمات
ثم
إعطاء
تعريفللكلمة
من
فهمك
الخاص
.
T
e
m
p
o
r
a
r
y
a
p
h
a
s
i
a
النسيان
المؤقت
N
a
j
a
h
A
l
h
a
r
b
i
S
a
r
a
A
l
q
u
m
a
i
z
i
W
a
a
d
A
l
s
h
e
m
r
y
3
E
1
D
o
n
e
b
y
يدرس
تأثير
المجتمع
على
اللغة
.
بعبارة
أخرى
يدرس
طريقة
استخدام
اللغة
والتأثيرات
التي
تحدث
عليها
من
المجتمع
L
a
n
g
u
a
g
e
s
A
c
q
u
i
s
i
t
i
o
n
S
t
e
p
s
خطوات
اكتساب
اللغة
h
t
t
p
:
//
w
w
w
.
s
l
i
d
e
s
h
a
r
e
.
n
e
t
/
f
i
s
h
o
g
i
r
m
a
/
c
v
a
-
1
3
7
1
2
7
1
0
h
t
t
p
:
//
w
w
w
.
p
l
a
y
i
n
g
w
i
t
h
w
o
r
d
s
3
6
5
.
c
o
m
/
2
0
1
1
/
1
0
/
w
h
a
t
-
i
s
-
b
a
b
b
l
i
n
g
/
h
t
t
p
s
:
//
f
u
z
z
y
s
c
i
e
n
c
e
.
w
i
k
i
s
p
a
c
e
s
.
c
o
m
/
B
a
b
b
l
i
n
g
h
t
t
p
:
//
w
w
w
.
s
c
i
e
n
c
e
d
a
i
l
y
.
c
o
m
/
a
r
t
i
c
l
e
s
/
p
/
p
s
y
c
h
o
l
i
n
g
u
i
s
t
i
c
s
.
h
t
m
h
t
t
p
:
//
b
i
l
i
n
g
u
a
l
k
i
d
s
r
o
c
k
.
c
o
m
/
c
o
d
e
-
s
w
i
t
c
h
i
n
g
-
v
s
-
b
o
r
r
o
w
i
n
g
-
i
n
-
b
i
l
i
n
g
u
a
l
-
c
h
i
l
d
r
e
n
/
h
t
t
p
:
//
c
a
l
l
i
i
u
m
.
b
l
o
g
s
p
o
t
.
c
o
m
/
2
0
1
2
/
0
4
/
p
a
r
t
-
1
-
f
u
n
c
t
i
o
n
s
a
n
d
-
r
e
a
s
o
n
s
-
f
o
r
-
c
o
d
e
.
h
t
m
l
h
t
t
p
:
//
w
w
w
.
m
e
d
i
c
i
n
e
n
e
t
.
c
o
m
/
a
p
h
a
s
i
a
/
a
r
t
i
c
l
e
.
h
t
m
h
t
t
p
:
//
w
w
w
.
m
e
d
i
c
i
n
e
n
e
t
.
c
o
m
/
s
c
r
i
p
t
/
m
a
i
n
/
a
r
t
.
a
s
p
?
a
r
t
i
c
l
e
k
e
y
=
3
1
1
6
9
h
t
t
p
:
//
w
w
w
.
m
a
y
o
c
l
i
n
i
c
.
o
r
g
/
d
i
s
e
a
s
e
s
-
c
o
n
d
i
t
i
o
n
s
/
d
y
s
l
e
x
i
a
/
b
a
s
i
c
s
/
d
e
f
i
n
i
t
i
o
n
/
c
o
n
-
2
0
0
2
1
9
0
4
h
t
t
p
:
//
w
w
w
.
q
u
a
z
o
o
.
c
o
m
/
q
/
L
i
n
g
u
a
_
f
r
a
n
c
a
R
e
f
e
r
n
c
e
s
Create Your Free Infographic!